Šepot

aneb nesystematický výčet událostí, které zásadně ovlivnily osud několika lidí :o)

Kurnik jak to bylo a kdo řekl tohle a kdo zase tohle. Není jednoduché shrnout tohle ¨bláznovství¨ do pár racionálních dat, aby se případný psychanalytik dokázal dovtípit "vo co tady v tomhle díle de"

Už nevím kdy to bylo a pod čím vlivem se to stalo, ale jednou takhle na Novej rok jedu z Tater příjemně unavenej z nadražní občerstovačky a do hlavy se mi dere nápad. Hned se s ním taky svěřím kamáradovi se kterým jsem byl mimo jiné po dobu 36 nepretržitých hodin uvězněn ve stanu. Což vyjasňuje to, že jsem ho pojal za osobu dostatečně blízkou abych s ním mohl sdílet svoje nápady. Ty vole Joskine ses z toho piva trochu pomát né. A já veděl, že je to dost blbej nápad na to, aby šel uskutečnit.

Konec ledna no jo ale na takovej výlet to by chtělo sehnat pár lidí jenže kde a proč vlastně. Prostě tady někde jsem stál na úplným začátku.

Dějství první: sestavování expedičního týmu

Začátkem února jsem si dal inzerát do dobrodruha.cz díky kterýmu si vzápětí ozval Viktor ¨četl jsem o plánovaný akci v Pakistánu a jak si to jako představuješ¨ no jo jak si to vlastně představuju. Šel jsem zakoupit průvodce od LP rozdhodil pár mailů a přesunul se do fáze plánovací, na jejímž konci Viktor pronesl :¨14 dní po ledovci? To jsem ještě nežral. To zní dobře.¨ A já veděl, že jsem našel spřízněnou duši.

12. 3. 2001

Viktor uvedl v život náš web na který jsme chtěli nalákat další zájemce. Neváhal ho taky propagovat všude, kde mohl a tak jsme za chvilku měli několik lidí pohromadě. Tyto původní stránky si můžete prohlédnout zde.

19. 3. 2001

Ozval se Petr: ¨Tak se tě chci zeptat, jak je to s obsazením té miniexpedice¨

4. 4. 2001

Ozval se Šarki ze Slovenska a náš právě se rodící tým dostal mezinárodní nádech ¨Som z Bratislavy a též lezem a chodim po horách¨

Hned ten den podle hesla ¨kde nepotkáš ekonoma¨ se ozval Jirka ¨dost mě to oslovilo¨

5. 4. 2001

Den na to píše Vlasta ¨tomuto světu jsem propadl před několika lety¨

A to by byl tak náš tým. Pak už docházelo jenom k příjemně stráveným víkendům, laděním detailům poznáváním se a připravováním se na naší ¨velkou¨ expedici.

Dějství druhé: poznávací akce

5. 6. 2001

Naše první setkání proběhlo v Brně v hospodě u Racka, prostě jsme si určili hodinu a čekali jsme kdo přijde. Začli se trousit první individua každý po shlédnutí osazenstva mírně zakouřené putiky zamířil k tomu správnému stolu. No padlo pár pivek, pár legrácek i docela vážných věcí a taky námět na další setkání že prej Roháče. Tak jo.

17. 6. 2001

Roháče proběhly docela dobře až na to že chcalo, což zase tak nevadilo protože jsme na spaní slezli do žiarské chaty, kde jsme měli prostoru dost a dost pro naše noční debaty. Předcházející i následující den proběhl ve stejném rytmu, kdy se po hřebenu stíhaly skupinky nařvaných pakošáků nahoru a dolů.

3. 7. 2001

Na delší dobu se nedaří domluvit společnou akci a tak scela nezávisle na sobě probíhá několik bikových víkendů, lezení v tatrách, chození po ledovci ve východních taurech a přechod Mt. Blanku.

20. 7. 2001

Čas pomalu ubíhá a tak se nám daří být hromadně odmítnuti při žádosti o tříměsiční vízum - to řešíme jedeme bez něj o vízum zažádáme až na místě. Jedinou vyjímkou je Šarki, který vízum dostal na počkání ve Vídni. Jenom doufám, že se situace nebude opak s letenkama, protože bez nich se jaksi letět nedá :o).

4. 8. 2001

Vypadá to že poslední ¨společný víkend¨ strávíme na Jirkovy chatě a potom bude shruba zbývat 18 dní do odletu. Ať utíkají co nejrychleji.

Dějství třetí: vrcholné přípravy

Měsíc před odletem, kdy skutečnosti dostali jaksi realističtější rozměr zjišťujeme, že jsme skoro opět na začátku :o). Jediné co víme, je že jsme všichni odhodlání odject a poprat se s na tuto dobu neobvyklým počasím, spoustou sněhu a administrativních obštrukcí. To s tím počasím nění sranda naše česká expedice pověsila kvůli němu pytel na K2 a ledovec Baltoro se stal dokonce na několik dnů neprůchozí. S těma administrativníma potížema to taky není jen tak nedaří se nám získat tříměsiční vízum a tak se nakonec rozhodujeme jen bez víza rovnou. Doufáme, že vízum dostaneme na letišti :o).

13. 8. 2001

Po setkání na Jirkově chatě vrcholí přípravy. Vše vypadá dobře a všichni se hrozně tešíme jenom to zabalil Viktor což nás však tolik netrápí...

15. 8. 2001

Toman pro nás dal dohromady tenhle web, jako náhradu původního, jehož poslání (sestavení expedičního týmu) už bylo završeno. Úkolem nové podoby bude informovat o průběhu příprav, o členech týmu, o samotné expedici a po našem návratu snad také o našich dojmech a zkušenostech.

28. 8. 2001

Máme víza, zbaleno a všechno připraveno a zdrháme ze světa mobilních telefonů, bankovních účtů, automobilů, všedních pracovních dnů, smogu, dopravních zácp, přepychu a dostatku vstříc ..... (přečtěte si po našem návratu začátkem října :o). Za podporu děkujeme firmám sepsaným, na stránce o expedici.

Dějství čtvrté: Pakoš

Aktuální informace o průběhu expedice jsme se snažili domů sdělovat různými telekomunikačními kanály (telefon, e-mail) více či méně úspěšně. Toman, náš skvělej kámoš, kterýmu vděčíme za existenci tohohle celýho webu (no proč bych se nepochválil, když už to sám píšu žejo :-), se mezitím snažil tady nejdůležitější zprávy průběžně zveřejňovat. Dál následuje jejich výčet.

11. 9. 2001

Zpráva, kterou nám kluci zanechali na telefonním záznamníku: "Zdravíme všechny z Pakoše. Jsme zdraví a v pohodě. Aklimatizační vrchol RASH PEAK jsme zdolali a vrhneme se na traverz BIAFO-HISPAR a pak možná na FAIRY MEDOWS. Domu dorazíme když alláh dá začátkem října. AHOJ."

16. 9. 2001

Po teroristických útocích na USA, ke kterým došlo těsně poté, co kluci odešli z civilizace žijeme všichni ve velké nejistotě. Předpokládáme, že o ničem nevědí a podle původního plánu vyrazili do hor. Riziko spojené s vypuknutím válečného konfliktu v oblasti je ale velice reálné. Proto se všichni snaží vymyslet způsob, jak jim dát o vzniklé situaci vědět a urychlit tak jejich návrat domů...

22. 9. 2001

Po velkých zmatcích a nejistotě se kluci konečně ozvali. Poslali mail, který nás alespoň prozatím celkem uklidnil. Jeho plné znění si můžete přečíst zde..

24. 9. 2001

Cestovní kancelář, která zajišťovala pro expedici letenky, přerezervovala odlet, takže pokud vše vyjde, měli by kluci odlétat 25. 9. 2001 v 2:30 hod ráno z Islamabádu do Sjednocených arabských emirátů a odtud do Prahy, kam by měli dorazit večer. Tuto informaci potvrdilo i Ministerstvo zahraničních věcí ČR. Díky Aláhu.

26. 9. 2001

Tak se nám kluci skutečně včera večer vrátili. Jsou plni dojmů, takže se těšte, že se tady brzo objeví nějaké vyprávění, fotky, informace atd.

Tímto je tato stránka završena a vývoj tohoto webu na jistopu dobu přerušen. Po několika měsících jsme se však přece jen dokopali k tomu, abychom sepsali nějaké články, dali dohromady fotky atd. Ty nyní můžete konečně najít na stránce Dojmy a fotogalerie je na stránce nazvané překvapivě Fotky.